Nu börjar en lång väntan...

... för idag tog vi skolkort, och det brukar ta månader innan man får den alltid lika efterlängtade skolkatalogen. Lite extra spännande är det i år eftersom den för första gången kommer vara helt i färg. Spännande samtidigt som jag skulle föredra att kortet på var klass var i svart/vit då man nästan alltid gör sig bättre på bild då. Så nu är det bara att gå och vänta på att den ska ramla ner i brevlådan.
En annan sak som vi nästan helt är av med är boken Parfymen som vi var tvungna att läsa i svenskan. När jag hade läst sista raden på allra sista sidan så kände jag mig verkligen lättad över att slippa läsa mer av den. Nu är det bara lite uppgifter kring boken som ska göras och sen är den borta.
Det känns underbart att läxhögen minskar, fast samtidigt fylls den på hela tiden så man kan säga att det är lite +/- noll.



puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0