Ibland undrar man

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Ibland när man läser kommentarerna till ett inlägg så kan man se diskussionen om hur folk stavar.
T ex "Jag hatar när folk sär skriver"
Då brukar folk svara något i stil med: "Idiot. särskriver sitter ihop, så klaga inte när du själv inte kan."
 Och då blir jag lite sur på kommentar #2 eftersom jag tror att kommentar #1 i själva verket var ironisk. Eftersom jag själv kan vara något av en språkpolis så kan jag inte hjälpa att jag tycker lite synd om #1. Det värsta är när #2 dessutom ska vara lite rolig i sin kommentar om #1 när det är så uppenbart att #2 inte har det största utbudet av humor då den inte fattar ironi. Fast å andra sidan så kan det vara jag som är idioten, som tror att #1 är ironisk när han faktiskt är helt seriös.
Lite tankar så här på eftermiddagen. Ja, jag har tråkigt och då är det tillåtet att störa sig på småsaker och skriva helt onödiga inlägg om dem.


Kommentarer
Postat av: Julia

hahahahahaha, gud vad rolig du är Sandra. Värsta sitter och diskuterar med dig själv om något sådant!! hahahah, söt du är!

2008-10-23 @ 16:46:30
URL: http://lulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0