Dalahäst



Eftersom min mamma och hela hennes släkt kommer från dalarna så betyder det att jag är 50% dalkulla. Dalarna kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och det kommer troligtvis alltid vara där jag firar midsommar och annat. Innan min födelsedag så upptäckte jag att jag inte hade en helt egen dalahäst. Väldigt knasigt tänkte jag och skrev upp det på min önskelista. Det är inte så lång tid kvar tills jag kommer flytta hemifrån och en dalahäst som symbol för i alla fall hälften av mina rötter är ett måste där jag ska bo. Så ni kan ju gissa om jag blev glad när jag öppnade paket och fann den här lilla hästen här ovan. Nu ska jag bara göra plats för den nånstans där den verkligen kan synas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0