Otrevlig?

Jag gjorde precis bort mig. Telefonen ringde så jag svarade som vanligt och hör en röst som säger "Det är Annelie" (samma namn som min mamma) och jag hör att det inte är min mamma som ringer och det låter som ett barn så jag drar en djup ljudlig suck och frågar "vem är det?"  lite grinigt eftersom jag är trött och inte alls känner för busringningar just nu. Då svarar personen "Jag heter Anne och ringer från.....". Då visar det sig att det är det där viktiga samtalet som mamma väntat på. Försökte rädda upp situationen genom att vara övertrevlig resten av samtalet. Tur att hon inte kunde se mig för jag var troligen röd som en tomat i ansiktet. Stackars Anne, jag är inte alls så otrevlig som jag verkade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0