jul i förtid





Idag har jag varit med mormor, morfar och mamma hela dagen. Först åkte vi till nåt lager för att hämta soffan som vi köpte igår. Och sedan for vi iväg till Mårbacka där det var julmarknad. Det känns lite för tidigt för julmarknad nu så man fick aldrig den där julkänslan. Det började dessutom att regna efter ett tag så hela stället förvandlades till en stor lerpöl, men som tur var så var de flesta stånden inomhus. Vi fick mest med oss "mat" hem men också nån ljusstake. Vi köpte marknadsnougat till pappa i farsdag-present (han fick även choklad och lotter). Och jag passade samtidigt på att köpa mintkyssar, för vad vore en marknad utan mintkyssar?

På kvällen åkte vi till mormor och morfar som bjöd på tårta. Och nu är jag spymätt på godis och socker, fast jag kan ändå inte sluta proppa i mig mintkyssar. Sockerkick snart? Jag får det nog svårt att somna ikväll. Så har min dag sett ut hur som helst.

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0