Inte som man tänkt sig

Imorgon är det prov. Igen. Så ni kan gissa hur resten av kvällen kommer att se ut. Idag var vi (jag och Marika) duktiga och gick UF-lektionen när man egentligen fick vara ledig. Vi var tvugna att bli klara med utvärderingen. Och klara blev vi, jag måste nog säga att jag blev nöjd med resultatet. Senare på eftermiddagen så var det föreläsning i aulan om förintelsen. Jag tycker att det var intressant men det var lite svårt att förstå vad han som pratade sa eftersom han hade en kraftig brytning. Han hade själv varit med under kriget och berättade om hur det var i koncentrationslägrena som han blev skickad till. Det är svårt att förstå att något så vidrigt verkligen har hänt men tyvärr så är det den grymma sanningen. Det är också svårt att fatta hur det måste kännas för dem som var med om det, det går inte att föreställa sig. Bara att hoppas på att det aldrig mer kommer inträffa.
Imorgon skulle jag egentligen ha sovmorgon men när det behövdes två representanter från klassen på ett möte om Tingvalladagen imorgon så var det någon som anmälde mig och henne, hm, men hon är förlåten, det går ju inte att vara sur på henne.

puss!

Kommentarer
Postat av: marika

vilken tur (a)

2008-05-12 @ 21:33:42
URL: http://marikkaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0