Fontäner, scener och väggar

Lätt förtjänta pengar är det minsta man kan säga att mitt jobb är. Det vi har gjort idag är inte så mycket mer än att gå runt lite och kollat och skissat på idéer. Alltså kan man säga att vi suttit och ritat halva dagen. Inte så jobbigt, fast det är som de sa till oss: man slutar aldrig jobba med det här. Även när man slutat så fortsätter man tänka på vad man skulle kunna göra. Tills imorgon ska vi ha kommit på vad man kan göra på en stor vägg, det ska få området att se trevligt ut utifrån. Jag har några idéer som jag ska se om jag kan spinna vidare på. Får se om det blir något av det.
Jag har inte riktigt varit på humör idag. Det kanske beror på att dagen började illa. Jag tänkte att jag skulle cykla till jobbet idag men när jag går ner för att låsa upp cykeln så är den inte där. Den står på mammas jobb. Så jag blev tvungen att springa upp och hämta nyckeln till en annan cykel. Och såklart så står den längst in i förrådet under en massa bråte. När jag väl har slitit fram den är det bara fem minuter kvar tills jag börjar så jag slänger mig iväg. När jag cyklat några meter märker jag att det är dåligt med luft i däcken, men eftersom jag inte har tid att pumpa upp dem så åker jag ändå. Så jag blev tvungen att cykla i uppförsbacke med nästan ingen luft i däcken. Behöver jag säga att jag var helt slut när jag kom fram försent? Men nu börjar det rätta till sig och  jag ska bänka mig i soffan eftersom det äntligen börjar en ny säsong av Project Runway.



puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0