Hus

Jakten på hus fortsätter och idag åkte hela familjen på en liten tur för att kolla på några hus som var till salu. Jag visste redan innan vi såg dem att jag inte ville bo där eftersom att de alla låg utanför Karlstad. Och det var inte särskilt svårt att övertyga de andra att inte flytta dit, det räckte med att se dem så var det klart. Det ena huset var jättelitet och såg ut att bara ha två rum men mamma blev intresserad av det, som sommarstuga då. Det andra huset såg ut att vara hämtat direkt från en amerikansk film, och då menar jag inte ett sånt där drömhus med stor gräsmatta och vitt staket. Jag menar ett sluskigt ruckel med en tomt som troligen aldrig någonsin sett en trädgårdssax. De andra husen var inte heller mycket att ha. Så vi styrde bilen mot IKEA istället. Där träffade jag Kristin som jag inte pratat med sen festen i fredags. Och det verkar som att de flesta hade tyckt att den var bra. Jag undrar om hon kanske ska med på danspasset imorgon, glömde fråga henne. Vore kul i så fall.
Efter IKEA kom det där besöket på sjukhuset som jag fasat för. Men det var inte så farligt som jag trodde det skulle bli, även om det var lite darr på rösten när jag pratade. Men han hade blivit lite bättre och det verkade som att han uppskattade vårat sällskap.

Måste bara tillägga att nästa match vinner Färjestad!

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0