Ransäter -08

Här kommer några av de utlovade bilderna från vår lilla tur till Ransäter.


En lång men trevlig resa på cykel startade hela kalaset.


Efter ca fyra timmar var vi framme vid stugan där vi skulle bo. Ett väldigt mysigt litet hus.


Snälla snälla Maria kom och hämtade oss med bilen så vi kunde ta oss till en affär för att handla alla helgens nödvändigheter.


Mycket disk blev det.


Solen sken på oss de första dagarna, men sen bestämde sig himlen för att öppna sig och ner föll droppar i mängder.


Vi gyttjebadade fötterna nere i älven. Lerigt blev det, men det var riktigt skönt.


Fina flickor innan vi begav oss till hembygdsgården.


Även jag fastnade på bild innan vi åkte.


Längst fram vid scenen satt vi länge och väntade på att klockan skulle slå nio.


Och rätt som det var så dök han upp och hälsade på sina fans en kort stund innan han försvann för att återkomma på scenen.


Men innan Lars spelade Maia Hirasawa som hade en jättesöt kjol.

Sen kom han. Lars Winnerbäck. Och vad tror ni inte händer då? Jo, min kamera dör. Så det blev inga kort på honom. Snacka om besvikelse. Men jag tog ändå några kort med mobilen som jag kanske visar senare.
Underbart var det i alla fall och man önskade att det aldrig skulle ta slut, men slut tog det och vi cyklade i mörker och dimma tillbaka till den lilla stugan.

Dagen efter, lördag, var Marika på kalas så jag och Julia fick klara oss själva. Och som vi klarade oss! Vi borde nästan bli hemmafruar kom vi fram till.
Det har varit en helg som gärna får göras om. Om man räknar bort lite sura miner på slutet så har det varit roliga dagar, fnissiga kvällar och alldeles för sena nätter. Härligt!

Tack brudar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0