Nås in my heart

Dags för en liten sammanfattning av helgen i stugan innan skolan börjar igen. Jag upptäckte att jag inte tagit så många bilder men jag får bjuda på de jag faktiskt tog.


På torsdagen bar det av och jag var laddad inför den två timmar långa bilresan. Allt går med lite godis.


När vi väl kom fram så lyckades vi inte ta oss upp för backen till huset men efter 45 minuters skjuvande på bilen så kom vi äntligen upp. Vi var ganska trötta men humöret var på topp ändå, vad kan det annars vara i familjen Forsströms närvaro?

På fredagen åkte vi till Tulavippan och kikade lite. Mamma hittade en hel del och Amanda snodde med sig ett par vantar (fast det var ganska oskyldigt, kassörskan glömde att ta betalt för dem). Sedan bars det iväg till Leksand och Ejendals arena. Hockeyallsvenskan. Sista matchen innan kvalspelet. Det skulle avgöras om Malmö fortfarande skulle ha en chans att komma med i elitserien.

Vi var där över en timme tidigt och jag och Elin roade oss med att ta kort på varandra och allt annat roligt som fanns där inne.

Leksandsklacken var enorm...

... och malmöklacken var galen. Jag tror att jag spenderade mer tid med att titta på dem än vad jag gjorde på att se på matchen. Helt bananas var det. Saker kastades, fingrar pekades och människor gick sönder, gjorde sönder och blev utkastade. Sedan kan det tänkas att det gräts lite också eftersom deras kära lag fick stryk efter straffar. En jämn match med ett bra resultat enligt dalkullan inom mig.


På lördagen vaknade vi till ännu en bil som hade fastnat i backen. Det var bara att ta fram spadarna och gräva fram den. Sedan var det fritt fram att åka pulka. Svinkul var det! Fast efter en snabb räkning kom jag fram till att jag hade tio blåmärken på benen efter turerna i backen. Men det var det värt alla gånger.

Helgen har varit precis som den skulle ha varit och lite därtill. Önskar bara att man hade kunnat stanna några dagar till men nu är jag nog uppvilad för ännu några veckor i skolan innan påsklovet.

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0