rättegång och annat smått och gott

Idag klockan 9.00 skulle jag och mina klasskompisar infinna oss i rätten.
Det är inte så allvarligt som det kanske kan låta, i alla fall inte för oss. Vi var nämligen ditskickade som åhörare av skolan. Vi läser kursen rättskunskap och där ingår att man ska vara med och se hur ett fall går till. Det var mycket intressant att se även om målet inte handlade om något mer spännande än olovlig körning, hemfridsbrott och olaga hot. Men det var som sagt intressant att se hur det gick till. Resten av dagen har mest bestått av projektarbete. Marika och jag fick faktiskt något gjort även om vi var på helt fel humör (eller rätt, beroende på hur man ser det). Mycket skratt blev det och det är något man verkligen behöver efter att ha varit sjuk, visserligen så var jag bara sjuk en dag men ändå!

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0