Städdag

Hela den här veckan är en städvecka för mig. Jag rensar igenom hela mitt rum och det behövdes kan jag tala om. Jag har kommit halvvägs och har redan fått ihop över fyra kassar med saker som ska slängas. Gud vad mycket skit man har samlat på sig genom åren. Nu lät jag som en gammal tant men det är faktiskt så. Och så har jag hittat saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade. De senaste dagarna har varit som en enda stor nostalgiresa. Jag har drömt mig tillbaka till allt som vi gjorde när vi var små och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknade den tiden. Jag har hittat saker som jag fått av kompisar jag hade när jag var liten och jag har insett hur mycket jag saknar vissa av dem. Det finns så många minnen som vi delar tillsammans och som ingen annan skulle förstå om man försökte förklara.
Hur som helst så är detta alltså en städvecka för mig och idag har jag dessutom fått en lista av mamma med saker som ska göras, och duktig som jag är så har jag redan gjort det mesta och har nu bara att vika tvätten kvar.

puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0