Midsommar i Nås

I 18 år har jag firat midsommar i min sommarstuga. Och det planerar jag att fortsätta med för midsommar i Dalarna är helt underbart. Varje år har de båtar som åker längs Dalälven, under bron där människor står och tittar på dem. Ombord på båtarna är det spelmän som spelar och det gör de hela vägen ner till Storänget där själva firandet är. Där går de i land och spelar fram till midsommarstången. Men i år var det inga båtar och jag blev jättebesviken. Jag hoppas att de inte har tagit bort dem helt, kanske var det bara så att vi missade dem. Men förutom det så var allt som det brukar, lika underbart.


Först restes midsommarstången.


När det var gjort kunde det dansas, vilket kusinerna gjorde medan vi stod och tog kort och filmade.


Elin var söt i sin krans.


Rätt som det var så började det regna och vi fick söka skydd inne på dansbanan.


Sen åkte vi hem för den årliga tipspromenaden.


Mamma och morfar var söta.


Likaså Elin och Ludvig.


Lille Milton var också med.


Och supersöta Nils!

Kommentarer
Postat av: marika

jag älskar nils! :o tror helt seriöst att det måste vara den sötaste ungen på hela den här jorden!

2008-06-23 @ 18:35:00
URL: http://marikkaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Neej vilka söta barn då :D och hunden såklart :D

2008-06-30 @ 01:59:16
URL: http://maariiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0